Edirne İğneada Kıyıköy Turu ( Kıyıköy Turu, İğneada Edirne Kıyıköy Turları )

0,00 TL
Kategori
Stok Kodu
CHJKRSU6
Kalkış Yer ve Saatleri
06:00 Kadıköy Evlendirme Dairesi Otopark Önü / 06:20 Şişli TurX Travel Karşısı / 06:40 Ataköy Sinan Erdem Spor Kompleksi Önü
Tur Tarihi
14.04.2018
Konaklama Yapılacak Şehir
Edirne
Kontenjan
Sınırlı
Fiyat
0,00 TL + KDV

1. GÜN:   Konaklamalı Edirne - İğneada - Kıyıköy turu için Turx Travel yetkilileri ile sizlere önceden belirtilen hareket noktalarında, belirtilen saatlerde buluşma sonrası ikramlar eşiliğinde aracımızla Edirne'ye hareket ediyoruz. Yolda verilen kısa süreli molamızın ardından Edirne'ye vardığımızda gezimize ilk olarak Şükrü Paşa Anıtı ve Balkan savaşları Müzesi'nden başlıyoruz. Edirne şehir merkezinin en yüksek noktasında bulunan Buçuk Tepe'de yer alan Şükrü Paşa Anıtı ve Balkan Savaşları Müzesi hakkında rehberimizden detaylı bilgi aldıktan sonra fotoğraflarımızı da çekerek diğer gezi noktamızı oluşturan Mimar Sinan eserleri arasında en ön plana çıkan Selimiye Camii'ne gidiyoruz. 2. Selim (Sarı Selim) tarafından Edirne'deki ilk sarayın bulunduğu alana saray taşındıktan sonra inşa edilen Selimiye Camii'nde rehberimizden bilgi alıyor, caminin kuruluş aşamasını, Rus ve Bulgar İşgalleri günlerinde geçirdiği evreleri bir kez daha anımsıyoruz. Selimiye Cami içerisindeki hünkar mahfili, müezzin mahfili, İznik Çinileri ve tabii ki şaheser niteliğindeki minber ile mihrap, kubbesi, minareleri gibi bölümlerini ve ters lale hakkındaki farklı rivayetleri, caminin inşa edildiği dönemdeki ısınma sistemini ve daha fazlasını dinleyip güneş saatini de gördükten sonra vakfiye olarak 3.Murat Dönemi'nde inşa edilen Selimiye Arastası'na geçiyoruz. Arasta çarşısı'nda verilecek kısa süreli alışveriş molamızda Edirne özgü ürünleri bulmanız mümkün. Dieyen misafirlerimizin Edirne hatırası olarak Aynalı Süpürge, Kokulu Meyve Sabunu alışverişi yaparken dileyenler Keçecizade'nin ve Edirne'nin meşhur Bademezmesi, Bademli Kurabiyesi ile Deva-i Misk tatlılarının tadına bakabilirler. Ardından arzu eden misafirlerimizin Edirne'nin meşhur tava ciğerinin de tadına bakabilecekleri restorantımıza giderek öğlen yemeği molamızı veriyoruz. Yemek sonrasında Fetret Devri günlerinde Süleyman Çelebi tarafından yapımına başlanan, Musa Çelebi döneminde devam edilip Çelebi Mehmet (1.Mehmet) döneminde tamamlanan Eski Cami'ye geçiyoruz. Hat sanatını yansıtan yazılarıyla ünlü Eski Cami (Cami-i Atik) içerisinde Hacı Bayram Veli'ye ait vaaz kürsüsü, Kabe'den getirildiğine inanılan taşı görüp rehberimizden cami hakkında bilgi aldıktan sonra ise Eski Cami'ye vakfiye olarak inşa edilen, bir zamanların kuyumcular çarşısı olarak kullanılan Bedesten'i görüyoruz. Günümüzde otel olarak kullanılan bir Mimar Sinan eseri olan tarihi Rüstem Paşa Kervansaray'ı hakkında bilgi aldıktan sonra Bedesten içerisinden yapacağımız yürüyüşümüz sonrasında Edirne'nin en merkezi, hareketli çarşısı olan Saraçlar Caddesi'ne gidiyoruz. Buradaki kısa süreli yürüyüşümüzün ardından Üç Şefefeli Cami diğer bir durak noktamız oluyor. İlk merkezi kubbeli yapı olan ve kapısı ile büyük bir üne kavuşan, halk arasında Burmalı Cami olarak da anılan Üç Şerefeli Cami gezimizi gerçekleştirdikten sonra panoramik olarak günümüzde halen hizmet veren Sokullu Hamamı'nı görüyor ve Makedonya Saat Kulesi'nin bulunduğu bölgeye ilerliyoruz. Makedonya Saat Kulesi hakkında rehberimizin anlatımlarını dinleyip fotoğraf çekimlerimizi tamamladıktan sonra Ali Paşa Kapalı Çarşısı'nda (bir Mimar Sinan eseri) yürüyüşümüzü gerçekleştiriyoruz. Ardından Gazimihal Semti'nden geçerek 2. Bayezid Külliyesi'ne gidiyoruz. 2004 yılında Avrupa Müze Konseyi Ödülü'ne layık görülen Sağlık Müzesi gezimizde Darrüşifa, Medrese gibi bölümleri görüp rehberimizin yapacağı anlatımları dinledikten sonra Sarayiçi Bölgesi'ne geçiyoruz. Burada 2. Saray döneminden günümüze ulaşan Saray Mutfağı, Saray Hamamı, Cihannüma Kasrı, Adalet Kasrı gibi yapıları ve Balkan Şehitliği'ni görüyoruz. Tunca Nehri üzerinden Fatih Köprüsü'nde kısa bir yürüyüşle Tunca Adası'na geçiyoruz. Dışarıdan Kırkpınar güreşlerinin yapıldığı alanı ve Kırkpınar Pehlivanları ile Ağaların heykellerini görüp rehberimizden, Kırkpınar ve Tavuk Ormanı hakkında bilgi alıyoruz. Sonrasında ise Tunca ve Meriç Nehirleri üzerinden aracımızla geçerek tarihi köprülerimizi görüyor ve Karaağaç istikametine doğru ilerlerken jandarma Şehitliği'ni görüyoruz. Lozan Caddesi'nde aracımızla yapacağımız yolculuğumuzun ardından Karaağaç Semti'ne varıyoruz ve burada Lozan Anıtı ile Eski Tren Garı (günümüzde Trakya Üniversitesi Rektörlük Binası) hakkında rehberimizin anlatımlarını dinliyoruz. Sonrasında Karaağaç'a 4 km uzaklıkta bulunan Pazarkule Yunanistan Sınır Kapısı'na geçiyoruz. Sınır kapısından sonra ise eski dönemden Gümrük Karakol Binası olarak kullanılan Çay Bahçesi'nde Meriç Nehri kenarında, eşsiz manzara karşısında çay ve kahvelerimizi yudumluyoruz. Ardından Edirne'deki otelimize yerleşiyoruz.

2. GÜN:    Sabah otelimizde alınan kahvaltının ardından ilk olarak Kırklareli istikametini takip ediyoruz. Kırkalareli'de aracımızla panoramik olarak şehir turumuzu gerçekleştirip İğneada'ya gidiyoruz. Burada aramızla liman alanına doğru panoramik bir tur gerçekleştirip yemek molamızı veriyoruz. Yemek sonrası iğneada'dan ayrılıyoruz ve Kırlareli'nin Vize İlçesi'ne bağlı Kıyıköy'e gidiyoruz. Pabuç ve Kazan Dereleri'nin eşsiz manzarası karşısında panoramik bir noktada çay ve kahve molamızı veriyoruz. Ardından Kıyıköy'deki Manastır Kilisesi'ne geçiyoruz ve rehberimizden yapı hakkında bilgi alıyoruz. şayet tura katıldığınız dönem yaz aylarına denk gelmekte ise Kıyıköy'ün tadını daha farklı çıkarmanız mümkün, dileyen misafirlerimiz özellikle yaz aylarında Kıyıköy'de dere üzerinde sandal, su bisikleti ile tur yapabilirler. Eski Rum yapıları arasında verilen serbest zaman sonrası konaklamalı Edirne - İğneada - Kıyıköy turumuzu tamamlayarak Kıyıköy'den ayrılıyoruz ve İstanbul'a dönüş yolculuğumuza başlıyoruz. Akşam saatlerinde İstanbul'a vardığımızda sizleri aldığımız noktalara bırakarak, başka bir Turx Travel organizasyonunda buluşuncaya dek sizlerden ayrılıyoruz.

Bu ürüne ilk yorumu siz yapın!
Bu ürünün fiyat bilgisi, resim, ürün açıklamalarında ve diğer konularda yetersiz gördüğünüz noktaları öneri formunu kullanarak tarafımıza iletebilirsiniz.
Görüş ve önerileriniz için teşekkür ederiz.
Edirne İğneada Kıyıköy Turu ( Kıyıköy Turu, İğneada Edirne Kıyıköy Turları ) Edirne, İğneada, Kıyıköy üçlemesi şeklinde gerçekleştirdiğimiz turlarımızda Edirne'de kültür, tarih, inanç turumuzu gerçekleştirirken İğneada ve Kıyıköy'de doğa ile iç içe bir gün geçiriyoruz. Günlerin uzamaya başladığı bahar aylarında gerçekleşen Edirne, İğneada, Kıyıköy Turumuza sizleri de bekliyoruz. CHJKRSU6 Edirne İğneada Kıyıköy Turu ( Kıyıköy Turu, İğneada Edirne Kıyıköy Turları )

Tavsiye Et

IdeaSoft® | Akıllı E-Ticaret paketleri ile hazırlanmıştır.